Opuszczony tunel kolejowy - Ogorzelec

Biurowce
  • 2/10/2018
  • 3002
  • 3

Opis miejsca


Tunel kolejowy pod Przełęczą Kowarską – stanowi część linii kolejowej nr 308, łączącej Jelenią Górę z Kamienną Górą.
Powstał w roku 1905.
Ma 1025m długości, przez co jest jednym z najdłuższych tuneli w Polsce.
Od 2007 roku linia kolejowa jest nieczynna.

Opuszczony tunel kolejowy Ogorzelec

Koordynaty


Lat / Lng: 50.762033, 15.873613

Postaw nam kawę


Podoba Ci się to co robimy? chcesz pomóc w rozwoju urbexy.pl?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ocena


5 / 5

Komentarze


    Data wizyty: 26/07/2023

    Wszystko już zostało napisane o tym miejscu przez moich poprzedników. Obłędne miejsce, klimat mroczny i tajemniczy. Warto tu być !!!

    Data wizyty: 25/10/2022

    Absolutny hit! Tajemniczy, opuszczony, monumentalny. Kilometr w pełnej ciemności i ciszy. Kapiąca woda, „gotyckie” sklepienia, poczucie przygody. Świetne przeżycie i ciekawa atrakcja.

    Mniej więcej w środku tunelu słyszy się szum. To woda z impetem dwoma małymi strumykami i jednym przeciekiem w ścianie pcha się do środka..

    Nieczynny tunel kolejowy pod Przełęczą Kowarską. Zbudowany w 1905 r. Nieczynny od ponad 30 lat.

    🅿️ Rzeczywiście najlepiej zaparkować na wskazywanym przez Google parkingu. Szeroki placyk przy drodze, z którego wiedzie polna droga w kierunku torów a następnie samymi torami już do wylotu tunelu od strony Kowar. Zajmuje to góra kwadrans. Latarki obowiązkowo!

    Od parkingu, łącznie z przejściem tunelu do samego końca i z powrotem to około 3,8km i w zależności od skali zainteresowania spędza się tam 1-1,5h.

    Tunel kolejowy pod Przełęczą Kowarską – stanowi część linii kolejowej nr 308, łączącej Jelenią Górę z Kamienną Górą.
    Powstał w roku 1905.
    Ma 1025m długości, przez co jest jednym z najdłuższych tuneli w Polsce.
    Od 2007 roku linia kolejowa jest nieczynna.

Dodaj komentarz