Opis miejsca
Most kolejowy w Stobnicy 26 czerwca 1910 r. przeszedł pomyślne próby wytrzymałościowe. Na most wjechały dwie lokomotywy parowe i dziesięć załadowanych wagonów towarowych. 1 lipca już jeździły po nim pociągi. Choć w latach 30-tych kondycja mostu nieco spadła, to eksploatowano go szczęśliwie i nieprzerwanie aż do wybuchu II wojny światowej. 1 września 1939 r. wysadzili go polscy saperzy, aby utrudnić działania Niemców. Odbudowę mostu powierzono niemieckiej firmie, w 1941 r. most znów był gotowy do użytku, do 31 sierpnia 1991 r. most, jak i cała linia kolejowa, służyła pasażerom. Później przejeżdżały po nim wyłącznie pociągi towarowe. Z roku na rok stan torowiska był coraz gorszy, aż w końcu 22 grudnia 2000 r linię całkowicie zamknięto.

Koordynaty
Musisz być zalogowany żeby zobaczyć te dane
brzakalaksawery
Data wizyty: 19/03/2023
miejsce bardzo fajne i warte zobaczenia choć trochę zniszczonę wejście na sam most jest dość ryzykowne więc polecam tylko odważnym 🙂
Ale sam most nap0rawdę warty zobaczenia
toooomelo
Data wizyty: 21/04/2020
Pomimo zniszczeń wciąż atrakcyjny i robi wrażenie.
sp3ps
Most kolejowy w Stobnicy 26 czerwca 1910 r. przeszedł pomyślne próby wytrzymałościowe. Na most wjechały dwie lokomotywy parowe i dziesięć załadowanych wagonów towarowych. 1 lipca już jeździły po nim pociągi. Choć w latach 30-tych kondycja mostu nieco spadła, to eksploatowano go szczęśliwie i nieprzerwanie aż do wybuchu II wojny światowej. 1 września 1939 r. wysadzili go polscy saperzy, aby utrudnić działania Niemców. Odbudowę mostu powierzono niemieckiej firmie, w 1941 r. most znów był gotowy do użytku, do 31 sierpnia 1991 r. most, jak i cała linia kolejowa, służyła pasażerom. Później przejeżdżały po nim wyłącznie pociągi towarowe. Z roku na rok stan torowiska był coraz gorszy, aż w końcu 22 grudnia 2000 r linię całkowicie zamknięto.
utraconemiejscaurbex
Data wizyty: 31/03/2019
Kłopoty z wejściem na most, całość w złym stanie, ale wart zobaczenia