Opuszczony most kolejowy dawnej linii Wronki – Poznań - Brączewo

Kolejowe
  • 5/10/2018
  • 3703
  • 4

Opis miejsca


Most kolejowy w Stobnicy 26 czerwca 1910 r. przeszedł pomyślne próby wytrzymałościowe. Na most wjechały dwie lokomotywy parowe i dziesięć załadowanych wagonów towarowych. 1 lipca już jeździły po nim pociągi. Choć w latach 30-tych kondycja mostu nieco spadła, to eksploatowano go szczęśliwie i nieprzerwanie aż do wybuchu II wojny światowej. 1 września 1939 r. wysadzili go polscy saperzy, aby utrudnić działania Niemców. Odbudowę mostu powierzono niemieckiej firmie, w 1941 r. most znów był gotowy do użytku, do 31 sierpnia 1991 r. most, jak i cała linia kolejowa, służyła pasażerom. Później przejeżdżały po nim wyłącznie pociągi towarowe. Z roku na rok stan torowiska był coraz gorszy, aż w końcu 22 grudnia 2000 r linię całkowicie zamknięto.

Opuszczony most kolejowy dawnej linii Wronki – Poznań Brączewo

Koordynaty


Lat / Lng: 52.702603, 16.605663

Postaw nam kawę


Podoba Ci się to co robimy? chcesz pomóc w rozwoju urbexy.pl?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ocena


4 / 5

Komentarze


    Data wizyty: 19/03/2023

    miejsce bardzo fajne i warte zobaczenia choć trochę zniszczonę wejście na sam most jest dość ryzykowne więc polecam tylko odważnym 🙂
    Ale sam most nap0rawdę warty zobaczenia

    Data wizyty: 21/04/2020

    Pomimo zniszczeń wciąż atrakcyjny i robi wrażenie.

    Most kolejowy w Stobnicy 26 czerwca 1910 r. przeszedł pomyślne próby wytrzymałościowe. Na most wjechały dwie lokomotywy parowe i dziesięć załadowanych wagonów towarowych. 1 lipca już jeździły po nim pociągi. Choć w latach 30-tych kondycja mostu nieco spadła, to eksploatowano go szczęśliwie i nieprzerwanie aż do wybuchu II wojny światowej. 1 września 1939 r. wysadzili go polscy saperzy, aby utrudnić działania Niemców. Odbudowę mostu powierzono niemieckiej firmie, w 1941 r. most znów był gotowy do użytku, do 31 sierpnia 1991 r. most, jak i cała linia kolejowa, służyła pasażerom. Później przejeżdżały po nim wyłącznie pociągi towarowe. Z roku na rok stan torowiska był coraz gorszy, aż w końcu 22 grudnia 2000 r linię całkowicie zamknięto.

    Data wizyty: 31/03/2019

    Kłopoty z wejściem na most, całość w złym stanie, ale wart zobaczenia

Dodaj komentarz